Kosár

Kosár megtekintése
Jelenleg üres a bevásárlókosara.

  • 30 naptári nap visszavásárlási garancia
  • Európai modellek
  • Lézerblokkoló
  • Radardetektor
  • Professzionális, kipróbált készülékek
  • Előzetes tanácsadás
  • Házhoz szállítás
  • Ingyenes tesztmérés

Miért jó befektetés?

  • Megóv a büntetéstől,
  • Időt takaríthat meg,
  • Biztonságérzetet ad, nem kell az út szélét fürkészni,
  • Védi jogosítványát, pénztárcáját
  • Növeli a közlekedésbiztonságot

ONLINE vagy TELEFONOS RENDELÉS esetén is a kézhezvétel napjától számítva 30 naptári nap áll rendelkezésére, hogy radardetektor vagy lézerblokkoló készülékét kipróbálja! Ha nem válik be, KÉRDÉS NÉLKÜL visszafizetjük annak árát!

Ledes nappali fény felszerelése PDF Nyomtatás E-mail

dim_belso.jpg

 

 

Ledes nappali fény felszerelése

 

|

 

 

A címben ledes nappali fényt említek, de a ledlámpák többsége többfunkciós – például amit felszereltünk az is szolgálhat nappali fényként és helyzetjelzőként is, ez utóbbi üzemmódban a tompított világítás mellett gyengébb fényerővel ég (ez az ún. DIM funkció!).

 


drl_in01.jpg

A doboz kibontása utáni próba - még a beszerelés előtt

 

A nappali fénnyekkel hasonlót élünk át, mint a kilencvenes évek közepén a harmadik féklámpával, először tiltották, majd elfogadták – miután kötelező lett az új kocsiknál. Most épp az áthangolódás időszakában vagyunk a szervek részéről a ledlámpákat illetően, azért még ki vannak rá hegyezve, így a felszereléshez nem árt, ha tudunk néhány előírást, mert ha szabálytalan a lámpa, akkor ugorhat a műszaki vizsga.

 

drl_in02.jpg

A megfelelő hely megkeresése

 

Tavaly óta kötelező az EU-ban a gyártóknak az új autókat ellátni úgynevezett nappali menetfénnyel (daytime running light).  Az új típusú lámpa képességeit szabályozzák – fényerő, működési sajátosság -,  amely elvárásokat az ENSZ EGB R87 rendelet foglalja össze. Ha ilyen lámpát keresünk, akkor az említett rendeletnek való megfelelőséget az RL00 felirat jelzi. A nappali fény a gyakorlatban a nappali tompított fényszóró használatát váltja ki, ennek megfelelően a fényereje nagyobb, mint a helyzetjelzőé – az energiafogyasztása még hagyományos izzós változatnál is alacsonyabb, mint a tompítotté.

drl_in03.jpg
Rögzítési pontok kialakítása 

 

Az előírások szerint a tompított fényt felkapcsolva a nappali fénynek el kell aludnia, vagy kisebb fényerőre kell váltania. Ha ez utóbbit teszi, akkor helyzetjelzőként funkcionál tovább, hogy ezt szabályosan tehesse, meg kell felelnie az R7 előírásnak, amit a burába nyomott 02A betű-számsor jelez.

 

Videó a DIM-funkcióról:

 

drl_in04.jpg

Ha már megvan a hely...


Szóval a kétfunkciós lámpáknak mindkét jelölést viselnie kell. A nappali fényforrás lehet klasszikus izzós, vagy ledes. Az előzőek elterjedésére az utángyártottak piacán fölösleges várnunk, miután a gyártók is a ledes lámpákat részesítik előnyben, mint design-elem, ezek lettek divatosak, illetve ezeket kompakt méreteik miatt könnyebb elhelyezni az autó orrán – az izzós lámpák megmaradtak a fapados változatoknak. Nemkülönben további előnye a ledes daraboknak, hogy kevesebb energiát fogyasztanak, áttételesen csökkentve a fogyasztást, és az élettartamuk is hosszabb, mint egy izzónak.

 

 

drl_in05.jpg

Helyén a DRL

 

Már a vásárlásnál érdemes figyelni a nappali fény kialakítására. Ez azért fontos, mert valahogy kultúráltan el kell helyeznünk az autó elején. Tuningkatalógusokat böngészve találhatunk fényszórókba integrált nappali fényforrásokat, ezek hátránya, hogy mivel egybe vannak a nagy lámpákkal, jóval drágábbak, a telepítésük sem feltétlenül kisebb munka, hiszen néhány autónál már egy izzócsere is kaland és a fényszóró kiemeléséhez még a lökhárítót is le kell szerelni. A lámpaszakos cégek gondolva a kifinomult ízlésű autósokra kínálnak típusra szabott lámpákat, amelyeket például a típusra jellemző ködlámpafészekbe való elhelyezésre terveztek. Ez jó megoldás, ha nincs ködlámpánk. Akad tuningcég amely új formát és méretet kínál, de ad hozzá új lökhárítóbetétet is. Ez se húszezres kategória. A viszonylag olcsó menetfényekből nagy a kínálat, hosszúságuk, magasságuk, rögzítési lehetőségeik, a lámpatest formája, íveltsége sokféle. Vásárlás előtt mindenképp gondoljuk át hova szereltetjük, és az alapján válasszunk lámpát. Aki nagy bajban van, mert nagyon szeretne ledes-nappali fényt, de sehová sem tud rakni egy új lámpatestet, az vásárolhat olyan ledkészletet, amely egyesével beszerelhető, így a led-füzért tetszés szerint, akár kör alakban, vagy ívesen is be lehet építeni.


drl_in06.jpg

Mintha gyári volna!

 

Miután megvásároltuk a nekünk tetsző és az autóhoz is legalább minimálisan formailag passzoló darabot, akkor jöhet a beszerelés - én ezt vettem. Ügyesek maguk is végezhetik, arra vigyázva, hogy a legmodernebb autók érzékeny fedélzeti elektronikája hibajellel lázadozhat a beszerelés ellen. Így sajnos ma már egy ilyen egyszerű művelet miatt is érdemes szakműhelyt felkeresni. Esetünkben a VW Passat ködlámpa melletti rácsozatát néztem ki a lámpa helyének, ez olyan gyárias elhelyezés. A beszerzett lámpa megfelel a fent említett előírásoknak, nem a legolcsóbb, ára közel 20 000 Ft, de nem is tartozik a legdrágábbak közé.


drl_in07.jpg

Némi  kábel munka


A kinézet lámpa-hely szerencsés választás volt. Egyrészt a lámpa is enyhén ívelt, másrészt a rács profilja enyhén ráhajlik az elejére, szegélyt képezve, ez is csökkenti az utólagos hatást. Így a lámpatest hátulról bedugható a rácsba. Másrészt egész egyszerűvé vált a szerelés. A rácselemek könnyen kipattinthatók, a lámpát belepróbálva azért kiderült, hogy szükséges némi faragás. Kis maróval és forrasztópisztollyal ment az alakítás. 15 perc technika-óra után megvolt a lámpa helye – majd az első darab tapasztalatai alapján gyorsan ment a másik oldali elem kiformálása is.


drl_in08.jpg


Mikor mindkét rács átalakítása elkészült, belepróbáltuk a lámpákat. Minthogy a gyártó által adott fém rögzítőelemnek hasznát nem vettük, egyszerűen se hely nem volt az elhelyezésére, se olyan tartó, amihez rögzíthettük volna, elegánsan beragasztottuk a rácsok közé a lámpatestet. De a ragasztás tudományosan történt, víz-, só-, uv-, rezonancia- álló, gyorsan kötő Teroson spoilerragasztót alkalmaztunk a feladatra. Ez lényegében már a lámpa elektromos bekötése alatt annyira kikötött, hogy a helyére szerelhetők voltak a rácsok. A beszerelés megkezdése előtt azért érdemes tesztelni a lámpát. Ha nem működik, vagy pár led nem ég, vigyük vissza cserére.

drl_in09.jpg

A ledlámpa helyzetjelző állásban - a tompított felkapcsolva

 

Szintén az autó szerencsés adottságainak köszönhető, hogy az elektromos bekötéshez, csak a hűtőmaszk felső rögzítését kellett oldani. Ezután az új lámpák vezetékeit a fényszóró stekkerének vezetékeihez kötöttük. A tompított fény és a helyzetjelző vezetékeit kellett megcsapolni. A bekötés szerint a helyzetjelzőt kapcsolva éled a nappali menetfény, ha tompítottra váltunk, akkor az új ledlámpa kisebb fénykibocsátású üzemmódra vált – ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az új kábelköteg rögzítéséhez a lökhárító belső-hétsó műanyagjába kellett 3 lyukat fúrni, a kábelrögzítők elhelyezésére.

drl_in10.jpg

A ledlámpa a nappali fény funkcióban, tompított lekapcsolva - klasszikus látni és látszani segédeszköz

 

Elméletileg vizsgaképes a beszerelés, minden előírásnak megfelel. Az elhelyezésieknek is, szimmetrikus a kétoldali lámpatest, nincs az úthoz 25 cm-nél közelebb, se másfél méter magasan, és a kettő között több, mint 60 cm van.

 

(Forrás: OKtuning.hu)

 

 

A nappali menetfény-szett megrendelhető webshopunkban 18.900,- Ft-os (bruttó) áron a termék oldalán (klikk ide!), vagy megvásárolható Szugló utcai üzletünkben, személyesen is.

A beszereléssel kapcsolatban kérjen ajánlatot telefonon, vagy e-mail címűnkön: +36 1 220-0462 vagy Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges

 

drlkepalul.jpg

 

|
 

 

 

 

 

Termékkereső

tanulmany_kep.jpg

ajandek.gif

Megosztás

|
 

Figyelmeztetés: A gyártó és a forgalmazó nem vállal felelősséget a sebességtúllépésből eredő büntetésekért és egyéb következményekért! A radardetektor nem tévedhetetlen. Előfordulhatnak olyan szituációk, ahol kis távolságból , vagy nem jelez a külső körülmények miatt. Ez a fizika törvényszerűségei miatt fordulhat elő, nem a készülék hibás működése az oka. A törvény által biztosított garancián és jótálláson túl megvásárolt készülékére 30 nap "Nincs Kérdés" garanciát vállalunk, ami azt jelenti, hogy ha Ön nincs megelégedve a traffipax detektorral, mi kérdés nélkül visszavásároljuk azt! Kérjük, olvassa el általános ismertetőnket a radardetektor és a lézerblokkoló működéséről. Üzletünkben megtekintheti és megvásárolhatja készülékeinket! Hiszünk benne, hogy a legjobb ár/érték arányú radardetektort és lézerblokkolót szállíthatjuk Önnek! Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a legfrissebb újdonságokról tájékoztathassuk a traffipaxok és az ellenük való védekezés újdonságairól!

Készítette: PolarSys Informatika - Honlapkészítés
© 2004-2018 - H&H Deal Hungary Kft. | Radardetektor - Traffipaxjelző online