Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Szuperkondenzátoros autós kamera - mi is az?

Szuperkondenzátoros autós kamera - mi is az? Szuperkondenzátor az autós kamerában. Mi az és mire jó?

Mi az a szuperkondenzátor az autós kamerában?

Az autós kamera minden esetben rendelkezik egy tartalék áramforrással, mely lehetővé teszi, hogy megszakadó áramellátás esetén a kamera lezárja az utolsó felvételt, meglegyen a bizonyíték egy esetleges koccanás, ütközés során is, ha a tápkábel kimozdul a szivargyújtóból, vagy egyéb ok miatt, pl. a gépkocsi akkumulátorának sérülése miatt megszűnik az áramellátás. 

A repülőgépek fekete dobozához hasonlóan ezért egy független energiatároló kerül beépítésre, ami ideális esetben a szuperkondenzátor! 
 

Autós kamera szuperkondenzátorral


Miért jobb a szuper kondenzátor, mint a beépített akkumulátor?


Élettartam

Élettartama sokkal hosszabb, mint az akkumulátornak, akár 10 év is lehet a gyakran használt szilárdtest kondenzátoroknak.


Biztonság

Hőtűrő, nem tűzveszélyes - a li-ion akkumulátorokkal ellentétben - magasabb hőmérsékleten is működőképes marad, nem puffad fel, nem tűzveszélyes, mint a lítium-ion, melyet ha egyszer lángra kap, el sem lehet oltani vízzel. A kamerát nyáron nem csak a napsütés melegíti, hanem maga a kamera is melegszik, hiszen egy rendkívül összetett, integrált elektronika, kis helyre zsúfolva. Ezt a hőterhelést a kondenzátor - capacitor - sokkal jobban bírja, mint a hagyományos akku. A téli hideg sem okoz neki gondot, ami az akkumulátor kapacitását szintén nagymértékben csökkenti.


A szuperkondenzátor hátránya hogy némileg drágább konstrukció, mint az akkumulátor, de ez igazán megtérülő felár, ami valójában csak néhány ezer forint pluszt jelent az olcsó tervezésű akkus fedélzeti kamerákhoz képest.

 

Mire való, miért van benne a készülékben?

A kondenzátor akkor kap szerepet, ha az áramellátás hirtelen megszakad. Ha nincs elektromos tartaléka a menetrögzítőnknek, akkor az éppen felvett felvétel megsérül, nem kerül mentésre, a legfontosabb percek nem lesznek rajta a memóriakártyán.  

Néhány gyártó ezt beépített li-ion akkumulátorral oldja meg, de annak élettartama a forró szélvédő mögött rövid, akár az egy évet sem éri el, és hibája akkor derül ki, mikor szükség lenne a felvételre, de az nincs ott, ahol lennie kellene, az sd kártyán. Ezek az akkumulátoros autós kamerák is csak biztonsági áramforrásként használják az akkut, nem tudnak arról üzemelni, csak a felvétel lezárásáig, így nem jár előnnyel az akkus fedélzeti kamera konstrukció a kondenzátoroshoz képest. Ehhez képest a super capacitor egy betonbiztos, megbízható megoldás, hosszú élettartammal, hőtűréssel, tűzveszély mentesen.

Nem ritka a 125°C-ig kalibrált szuper-kondenzátor, míg a legtöbb li-ion akkumulátor 60°C felett már az üzemi hőmérsékleten kívül dolgozik. Ezt a hőmérsékletet nyáron könnyedén eléri a kamera a szélvédő mögött, a tűző napon.

Kínálatunk minden darabja szuperkondenzátoros készülék, így bátran ajánljuk őket! A teljes kínálat itt tekinthető meg.

Tartalomhoz tartozó címkék: fedélzeti kamera

Keresés