Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

2019 legjobb lézerblokkolóinak tesztje!

2019. 07. 01. 13:22:49
2019 legjobb lézerblokkolóinak tesztje! Itt az ideje tesztelni a legjobb lézerblokkolókat az AntiLaser, Escort, Stinger, TMG, Adaptiv és a K40 típusokból, hogy meglássuk, melyik teljesít a legjobban!

 

Ez a tartalom a Vortex Radar által publikált teszt magyar fordítása. 

 

 

"2019 legjobb lézerblokkolóinak tesztje!
 

A tesztet készítette a Vortex Radar.

 

A lézerblokkoló felhozatal:


- AL Priority: 3 normál fejjel (fw 5.5.5 / 8.4)
- AL Priority: 2 normál fejjel + 1 Tx fejjel
(Ez csak az Amerikában használatos, a változó frekvenciájú DragonEye lézer ellen szükséges!) (fw 5.5.5 / 8.4)
- Escort ShifterMax Triple (fw 1.10)
- TMG Alpha-15 Triple (fw 8.05)
- K40 Defuser Optix Triple (Gyári firmware verzió, még nem adtak ki frissítést.)
- Stinger Fiber Triple (VIP 4.6.00UK, Laser Center 3.1.0)
- Adaptiv TPX Motorbicikli Lézerblokkoló, Dual (Még nincs forgalomban, gyári firmware verzió.)

 

Minden kereskedelemben kapható blokkoló a legfrissebb firmware verzióval frissített.
 


Szintén csináltam pár összehasonlító tesztet házilag készített, levehető perspex takarással, hogy lássam, van-e különbség. (Perspex lap: áttetsző, fekete műanyag, mely a szolidabb, rejtett szerelést teszi lehetővé.)

 


Látható a hűtőrácsomon, hogy szinte tele van blokkolóval. (A Stinger fiber pár előzőleg a középső részen volt, ahol a K40 található ezen a képen.)

Lézerblokkolók felcímkézve a hűtőrácson

 
 
 
A körülmények:
 
Néhány lézerblokkolót a gyártó biztosított ingyen, tesztelésre (Escort, Stinger, TMG, Adaptiv), néhányat vásároltam (ALP, K40), és van amelynél (Escort) a gyártó fizette a szerelési költséget a kocsimra. Minden blokkoló lehetőség szerint úgy lett felszerelve, ahogy a gyártó ajánlotta, de néha szükség volt csekély módosításokra, alkalmazkodva a gépkocsihoz. A blokkolófejek a gyártó utasításai alapján lettek beállítva. Gyártó képviselője a helyszínen nem volt, de telefonon vagy e-mailben segítséget nyújtottak, amennyiben szükséges volt. Egyébként minden lézerblokkolót azonos feltételekkel és pályán teszteltem, és minden eredmény, legyen jó vagy rossz, megtalálható a tesztben.
 
 


Sebességmérő lézerek:

DragonEye SpeedLidar (2016 Áprilisi, a lgújabb firmwarrel frissítve.)
DragonEye SpeedLidar #2 (Sajnos a teszt alatt tönkrement, eredetileg Laser Ally, frissítve a SpeedLidar firmware-rel.) 
DragonEye Compact (2018 januári)
LTI TruSpeed S (Ez megegyezik a magyarországi CAM-S1 lézerekkel!)
Stalker XLR 
Kustom ProLaser III (Ez megegyezik a magyarországi mozgó mérésnél alkalmazott FÁMA 3-mal!)


Minden lézer ECCM/Blokkoló szűrő üzemmódban volt. Minden egyes lézerblokkoló három menetet teljesített minden egyes lézerrel szemben, a vezetőoldali fényszóróra célozva (DHL - driver's headlight), a rendszámra célozva (CM - center mass) és az utas oldali fényszóróra (PHL - passanger headlight) mérve.

A tesztmérés 365m hosszú, vagy hosszabb volt.


Dolgozom egy másik,„legjobb lézerblokkoló” típusú cikken, ezért most nem fejtem ki részletesebben a véleményem, hanem a teszt eredményekre összpontosítok és arra, amit láttunk a teszt során.

 

Audi Q5 Tesztjármű a blokkolókkal és lézerekkel.

 

Lézerblokkoló teszteredmények


Tekintsük át a blokkolók teljesítményét egyesével, sorrendben a legrosszabbtól a legjobb felé.

 

#6 K40 Defuser Optix
 
K40 Defuser Optix eredmények


A K40 IPT (Instant Punchthrough) volt, azaz azonnal mérhető mindkét DragonEye lézerrel, amivel teszteltük. Tény, hogy nem is jelezte. A K40 szerint a blokkolójuk tudja kezelni a DragonEye lézert. Ez talán régebbi verziójú lézerekre vonatkozik, de ezt nem tudtam ellenőrizni. Minden más blokkoló tudta blokkolni (egy bizonyos távolságig) és jelezni is mindkét lézert. A K40 nem is jelezte.

Frissítés: @PY004 tesztelte a Defuser Optix dualt egy DragonEye Compact-tal szemben, amit képes volt rendszámra mérve 45 méterig blokkolni, de fényszóróra mérve azonnal mérhető volt. Tehát a jó hír, a K40 képes érzékelni és blokkolni a DragonEye néhány változatát, de nem nyújt védelmet a legújabb DE lézerekkel szemben.

Más lézerekkel tesztelve, a PL3-mal szemben megfelelő volt a teljesítménye. Tény, hogy a relatív könnyen zavarható Prolaser3-mal szemben sikeres volt.

A közepesen nehezen zavarható lézerekkel szemben (XLR és TSS) jól teljesített.

Mivel a K40 tesztje gyorsabban ment, mint számítottunk rá, hiszen nem jelezte a DragonEye-t, kipróbáltunk pár dolgot a felszabaduló időben.

Például kikapcsoltuk a az ECCM üzemmódot a DETC lézeren és a blokkoló szűrő üzemmód nélkül a K40 képes JTG azaz nulla méterig blokkolni. Kiegészítésképp megmértük Ultralyte 100LR lézerrel és a K40 képes volt blokkolni ezt az öreg lézert is, akárcsak a PL3-at.
 
 

K40 Defuser Optix eredmények, összesítve

 

A K40 az utolsó helyre szorult, küzdött az CLR és TSS ellen és az egyetlen blokkoló lett, ami egyetlen teszt DragonEye lézert sem jelzett és nem is blokkolt.





#5 Escort ShifterMax

Az ötödik helyet szerezte meg az Escort ShifterMax a Max Ci 360-nal. Sajnos az Escort legújabb blokkolója meglepő dolgokat produkált.

 
Itt az eredménycsokra:


 
Escort ShiferMax Triple régi

Egy csomó PT (átlövés-amikor a lézer megméri a kocsit) a DragonEye és a TSS ellen is. Az egyetlen JTG-t (végig blokkolás) a Prolaser3-mal szemben sikerült elérnie.
A blokkoló az összes mérést hátsóként azonosította, miközben csak előre volt felszerelve érzékelő.

Az Escort hátsó mérést jelzett, miközben elölről mértük DragonEye lézerrel.

 

Max Ci 360 hátsó riasztást ad szemből mérésnél DragonEye ellen
 

Ellenőriztem, az összes kapcsoló, beleértve a nem használt foglalatokat is első felszerelésre volt állítva.

 

Max Ci 360 DIP kapcsolók mind első elhelyezésre állítva


 
Próbáltam az összes DIP kapcsolót elsőről hátsóra állítani és vissza elsőre, de nem segített. Próbáltam a hármas és négyes portokat, de nem tudtam elérni, hogy első mérésnek jelezze, ami első mérés volt. Azt hittem, valami fel van cserélve, és csak bizonyos fejek lőnek vissza, és ez oka a mindennek, ezért mérhető az autó.

Felhívtam az Escortot, azt mondták, sosem láttak még ilyet. Javasolták, csináljak egy resetet és hagyjam a rendszert 10 percig nyugton, hogy a fejek kommunikáljanak a központtal. Ezt megtettük ebédidő alatt. Ezután mindent beállítottunk újra és teszteltünk. Továbbra is hátsó mérést jelzett, a teszt hátralévő részében. Észrevettem, hogy elsősorban DragonEye lézerrel szemben történt ez a hiba. A többi lézernél, egy vagy két kivétellel a Max Ci 360 rendesen, első mérést jelzett. Nagyon furcsa, és nem tudom mi lehet az oka.


 
Itt vannak az eredmények, a reset után.



Escort ShifterMax Triple összefoglalás

Ismét küzdelem a DE-vel szemben (DragonEye). Jó volt a Fáma3 ellen, és az XLR ellen, de köhögött a TSS-ellen, amit minden modern blokkolónak kezelnie kellene.
Az Escort most dolgozik a firmware frissítésen, hogy javítsa a DE blokkolási képességét. Remélték, hogy a tesztem előtt elérhető lesz, ahogy én is, mert mindig a legújabbat és legjobbat akarom tesztelni minden gyártótól. 

Az új firmware csak a tesztelés befejezése után lesz elérhető. A teszten az 1.10 firmware futott. A gyártó azt mondta, következő frissítés egy darabig nem várható, ezt sajnos nem várhattam meg. Nem számítottam tökéletes DE blokkolási képességre, de határozottan jobb TSS zavarási képességet vártam. 

A furcsa irány probléma miatt nem mondhatom, hogy tökéletesen működött az Escort rendszere. Lehetséges, hogy a blokkolás rendben volt, csak az irányokkal hibázott, de nem tudom biztosan.

Frissítés: Az Escort mérnökei tesztelték és megerősítették, hogy bizonyos DE lézerek ellen rossz irányt jelez a készülék. Remélhetőleg a jövőben ezt a hibát firmware frissítéssel orvosolják.
 
 


#4 TMG Alpha-15

A következő, a TMG eredményei

TMG eredmények


 
Kaptunk néhány nagy távolságú PT-t (azonnali mérhetőség, a blokkoló nem blokkol). Azok alapján, amit a fórumon olvastam, arra számítottam, hogy 90 méterig jól fog blokkolni, de már 305 méteren mérhető volt. A teljes mérési távolság 365 méter körül volt, attól függően, hogy mikor tüzeltem először.


Mindannyian csalódtunk az eredményeken.

Beszéltem Jag42-vel erről, és javasolta, hogy tegyem a fejeket közelebb a fényszórókhoz és a rendszámhoz, így:



TMG javasolt felszerelés

Azt hiszem, ez segíthet, különösen a TMG fejek korlátozott érzékenységét tekintve az ALP-hez és más blokkolókhoz képes. Ugyanakkor a TMG legrosszabb mérése a rendszámtáblán történt, úgy gondolom a szélső fejek távolabb helyezése a lámpákhoz nem segítette megoldani a problémát. Talán egy kisebb autón, vagy négy fejjel jobban teljesítene.

A TMG teljesen JTG eredményt produkált a PL3, TSS és XLR lézerekkel szemben, ami kiváló eredmény szemben az Escort és K40 teljesítményével, de a kocsimon nem nyújtott megfelelő teljesítményt a DragonEye lézerrel szemben.
A TMG gyártója dolgozik egy VPT fejen, hasonlóan az ALP Tx fejéhez, hogy javítsa esélyeit a harcban és remélhetőleg ha egyszer elérhető lesz, a TMG felhasználói is következetesen megbízható teljesítményt kaphatnak a "kemény dió" sebességmérő lézerekkel szemben is, de sajnos jelenleg ez nem így van.  Jelenleg sok fegyverrel szemben megfelelően működik, de még csak felzárkózóban van az élvonalhoz.
 
 

#3 Adaptiv TPX Motorcycle Jammer

A következő blokkoló egy motorkerékpár jammer, az Adaptiv-tól, amit ezen a héten mutattak be.
 



Nem autóhoz tervezték, ezért szimulálva a motorkerékpárt, feltettem a két fejet a rendszámom két szélének tetejére, és a tesztnél csak a rendszámra céloztam.


TPX fejek


Ezt láttuk:

 
Nagyon mutatós eredmények! JTG a PL3, az XLR és a TSS ellen, amikkel a legtöbbször találkozhatsz. A DETC-t is tudja kezelni egész közeli tartományban. Küzdött a friss DESL modell ellen, de még mindig jobb volt, mint amire számítottam, tekintettel arra, hogy csak két fej volt elhelyezve, és minden más tesztelt rendszer három fejes konfiguráció volt. (@meismyname-nek van egy két fejes ALP rendszere normál fejekkel, Tx fej nélkül, és ezzel a lézerrel szemben azonnal mérhető volt (IPT), úgyhogy a TPX teljesítmények nagyon meggyőző két fejjel.
 
Mivel ilyen jól sikerült, elhatároztam, hogy kipróbáljuk a lámpákon mérve is.


 
Meggyőző, még mindig JTG a PL3-ellen. Mindkét fej a rendszámnál volt, nem a lámpák közelében.

Elvérzett a TSS ellen, de érthető ezzel a konfigurációval. Érdekes, a DragonEye ellen jobban teljesített, mit a TMG három fejjel, amiből kettő a lámpákhoz volt helyezve. (Megjegyzés: A TMG  (nem az Adaptiv, a TPX gyártója) jelezte, hogy néhány lézerrel szemben jobban teljesít két fejjel, mint hárommal, másokkal szemben viszont azonnal mérhető úgy.)

Kíváncsiságból csináltunk egy tesztet egy fejjel is a DESL ellen. Amint várható volt, nem volt kiemelkedő, de végül is a teszt erről szól, hogy kipróbáljunk dolgokat, hogy lássuk, mi történik!

Kiemelkedő lézerblokkolónak tűnik, főleg, hogy csak két fejes rendszer. Bővíthető a központi egysége, de azt mondták, ez a rendszer nem gépkocsihoz volt tervezve, így ezt a tesztet most kihagytuk.

Ez a rendszer 550USD, a kiegészítő fej 200USD lesz. A blokkoló hamarosan kapható lesz, már előrendelhető. 

 
 
 

#2 Stinger Fiber lézerblokkoló
 

Stinger fiber

 
 

A Stinger nemrég mutatta be a következő generációs blokkolóját, vékony, optikai kábeles vevő és adó fejjel. Az előző generációjával ellentétben ez az első, ami úgy is teljesít, ahogy hirdetik. Nézd meg az eredményeket.



Igen, a Stinger képes blokkolni a legfrissebb DragonEye lézert is amit teszteltünk. Láthatod, volt néhány PT is. Ezzel a setuppal, ahogy más blokkolóknál is, nagyon fontos a fejek megfelelő elhelyezése a tökéletes működéshez. A Stinger azt ajánlja, hogy a szenzorok tökéletesen egyenesen előre nézzenek, de 5 fokban felfelé beállítva. (Bárhol 0 és 10 fok között megfelelő. A lefelé bólintást kell elkerülni.) Először ragasztószalaggal próbáltuk feltenni a lökhárítómra, de nem sikerült a megfelelő rögzítést és dőlésszöget beállítani. meismyname ötlete volt, hogy vágjunk darabokat a Stinger csomagolásából származó habból és abba helyezzük a fejeket. Tökéletesen működött!
 

Biztosítottuk a habszivacsot kétoldalas ragasztóval és gyors kötözővel. Nem tökéletes, de jól sikerült.

 
A teszt alatt láttunk néhány furcsa PT-t. Mikor ellenőriztük, azt találtuk, hogy a hab elmozdult. Visszaállítottuk, és JTG lett az eredmény.



 
Megtettük ezt a fej beállítást mindkét PT-nél a PL3-mal szemben és a TSS-sel szemben történtnél is.  Ahogy megigazítottuk a fejet, a következő mérés JTG lett. 
Hogy könnyebbé tegyük a beállítást és lássuk a fejek helyzetét, egy centiméterre kihúztuk a fejeket a habból. Nem próbálgattuk állítgatni a fejeket a DESL méréseknél, az alapján amit láthattunk a teszten ez a rendszer jó vétel!  Határozottan jobb, mint az előző generációk. Jó munka Stinger!
 
 
 
Az új optikai szálas rendszer durván duplájába kerül, mint a hasonló ALP, szóval nem olcsó, de aki a legrejtettebb rendszert keresi, annak érdemes körbejárnia a Stingert.
 
 

#1 AntiLaser Priority

AL Priority lézerblokkoló: A legjobb blokkoló, a leghatékonyabb ismét. Nem egy nagy meglepetés. 

Izgatott voltam, hogyan fog teljesíteni. Ez az első alkalom, hogy tesztelem a kocsimon. A fejek kicsit süllyesztettek, ami problémát okozhatott volna a hűtőrácsról jövő visszaverődések miatt. Én rakattam fel így a szerelőmmel, kicsit szerencsejáték volt.  


A blokkolók csapata a hűtőrácsomban

 

 

Perspex fedél

 
 

Nem fogok hazudni, egy kicsit álmatlanul forgolódtam a teszt előtt. Jól fog működni a blokkolóm? Nagyszerű, hogy megtudom a süllyesztett fejek hatásfokát, de az ALP, TMG vagy Escort nem javasolja ezt. Azt hiszem, vissza kell mennem a szerelőmhöz, hogy a fejeket kijjebb rakassam, hogy megfelelően összehasonlítható legyen a többi blokkolóval.
Ezek jártak a fejemben, hogyan oldjam meg a süllyesztett fejek miatt felmerülő problémákat. 
 
Középső blokkolócsoport, van normál és TX fejem is.
 
Felső a normál, alsó a Tx fej
 
 
Melyik lesz a jobb? Jobb teljesítményt kaphatok a hagyományos ALP fejjel, ami érzékelővel is rendelkezik? A Tx fejnek jobban kell teljesítenie a DE ellen, de errefelé ahol élek nincsen ilyen lézer. Mit veszítek így, a Tx fejjel a többi lézerrel szemben?

Nos, itt vannak az eredmények három normál fejjel
 


Leginkáb JTG, vagyis mérhetetlen és néhány közeli PT a DE lézerek ellen. 
Mindent összevetve lenyűgözően működött Tx fej nélkül is!

Átváltva a középső helyet Tx szenzorra ezt láttam


Még jobb teljesítmény a DE ellen és JTG maradt a többi is. Fantasztikus.
Volt egy furcsa PT 146 (82 láb, a táblázatban) méternél a PL3 ellen. Nagyon csalódottak voltunk ettől, talán a lézer áramellátása miatt történt, egy akkupakkról üzemeltettük a lézert, majd kipróbáltuk egy gépkocsi szivargyújtó aljzatáról. JTG. Tápfeszültség hiba okozhatta? Vagy egy véletlen PT? Nem tudom. Akárhogy is, egyetlen alkalommal láttuk ezt.
 
 
ALP 2 Regular, 1 Tx eredmények
 
 
 
 
Perspex takarásos teszt, 2 normál, 1 Tx fej


 
 
Hátsó mérés, 2 hagyományos + 1 Tx fej, Perspex takarással:



 

Az autó hátulja, a két külső fej Perspex mögött

 
 

Az ALP-t tesztelni kicsit unalmas. Jól teljesít, egyik mérés a másik után és nincs lézer ami megmérje. Talán ezért olyan népszerű.

Boldog vagyok, hogy a felszerelésem jól működik, úgy is, hogy a fejek süllyesztettek, és takartak.  A beállítás és elhelyezés nagyon fontos, ha ALP-t akarsz, nézd meg a felszerelési és beállítási tanácsokat.
Ezek voltak a tesztünk eredménye. 
Az AL Priority ismét bizonyította, miért a leghatékonyabb lézerblokkoló a piacon.
 
 
Videós összefoglaló a tesztről:
 
 
"
 
 
Az AL Priority termékeket ide kattintva tudod megvásárolni.
 
 

Keresés