Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Műhely: hogyan helyezzük el a lézerblokkoló szenzorait?

2019. 08. 14. 16:49:47
Műhely: hogyan helyezzük el a lézerblokkoló szenzorait?

A lézerblokkoló fejek fizikai elhelyezésére léteznek ökölszabályok, melyeket  minél inkább figyelembe veszünk, annál jobban növelhetjük a rendszerünk teljesítményét, védelmi színvonalát.


Traffipax blokkoló szenzor pozicionálása
 

A megfelelő teljesítmény eléréséhez tartsuk be az itt részletezett javaslatokat, így közelebb kerülhetünk védelmi készülékünk teljesítményének maximumához.


A fejeket vízszintesen szereljük, ne függőlegesen, ha van rá lehetőség.
Ne szereljük hűtőrács vagy karosszéria elem mögé, mélységében ne legyen hátrébb a fej ezeknél az elemeknél. Így lehet tökéletes kilátása az érzékelőnek.

ALP blokkolófej az autó elején


 

A fejeknek menetirányba kell nézniük, vízszintesen kell elhelyezkedniük. Lefelé semmiképpen se mutassanak, bólintsanak, ez fontos, ezért mellékel a gyártó egy vízszintező libellát is lézerblokkolónkhoz:
 

Lézerblokkoló beszerelés


Ezekre a pontokra igyekezzünk előzetesen felhívni a beszerelést végző szakember figyelmét. Ha valamelyik pont mégsem teljesülne, kérjük meg, korrigálja a beszerelést. Gyakori hiba, hogy az érzékelők elhelyezésével követik a gépkocsi kontúrját, így kifelé néznek a fejek, ahelyett hogy pontosan előre néznének. Ezt kerüljük el!

A blokkolók jellemzően állítható (fizikai erővel deformálva) tartókonzollal érkeznek. Ezzel jobban beállíthatóak, mint ragasztószalaggal felhelyezve, mert a konzol lehetővé teszi apróbb módosítások elvégzését is, emellett biztonságosan rögzíti a fejeket. 

AL Priority lézerblokkoló fej konzolban

Ritkán előfordulhat, hogy elreped a lencse, ha helytelenül, nagy erővel erőltetik be a tartókonzolba, ezt elkerülendő ügyeljünk rá, hogy a lencse (a blokkoló fej elején található fekete perspex, melyen a domború gyűjtőlencse is található) a keret széle előtt legyen valahol, ahogy a képen is látható:

ALP lézerblokkoló szenzor konzolban



Ha nagyobb járművünk van - terepjáró stb. -, két szenzor is ajánlott lehet oldalanként (előre és hátra). Ilyen esetben a két szenzornak pont előre (vagy hátra) kell néznie, egymással párhuzamosan.

Tipp az ellenőrzéshez oldalanként két szenzor esetén: Hogy megbizonyosodjunk a párhuzamosságról és vízszintességről, használjunk egy hosszú vízmértéket, ezt a fejekhez tartva láthatjuk, párhuzamosak-e (a két fejhez egyszerre érintve), és szintén ellenőrizhetjük, vízszintesen állnak-e. Ehhez segítséget nyújt a gyárilag mellékelt mini libella is. A vízmértékkel ellenőrizzük azt is, hogy a gépkocsi vízszintes felületen parkol.

Ha a gépkocsink eleje íves, és így nem tudjuk ráfektetni a vízmértéket egyszerre a két fejre, mert a kocsi eleje útban van, felragaszthatunk két egyforma toldást a vízmértékre pl. hungarocell kockákat, így azok már fel tudnak feküdni a fejekre, eközben helyet biztosítva a vízmértéknek, eltartva azt a gépkocsi útban lévő kiemelkedéseitől.


Milyen mélyre helyezhető a fej?

Alapvetően a legjobb elhelyezés, ha a hűtőráccsal egy síkban, vagy előtte néhány mm-rel helyezzük el a fejet. Ennek az az oka, hogy így kerülhető el, hogy bármely irányból kitakarja a fejet a karosszéria, így minden irányból érkezhet a lézeres sebességmérő jele, a fej érzékelni tudja azt.

Traffipax blokkoló elhelyezése

Fogalmazhatunk úgy, ha a CAM-S1 vagy Fáma3 lézeres traffipax nem látja a blokkolót, nem tud rásugározni, a blokkoló sem tudja blokkolni azt, válaszolni a jelére. Ha olyan a gépkocsi felépítése hogy fizikailag korlátozza a fej kilátását, keressünk más helyet a fejnek, vagy helyezzük előrébb.



Kint vagy bent legyen a buborék? 

 

Az AntiLaser Priority fejein van egy buborék szerű optikai gyűjtőlencse. Emögött az optika mögött találhatóak az érzékelők, fejenként négy darab. Az adó dióda a sima felszín alatt található. A szokásos elhelyezés, hogy a buborék az autó széle felé esik, a fényszórók felé, amik elsődleges célpontjai a sebességmérő lézereknek. Az ALP fejek parányiak, így nem okoz semmilyen teljesítménybeli különbséget az a néhány centi eltérés, ami a buborék elhelyezkedéséből adódik. Egy fejet elhelyezve sincs jelentősége, hogy melyik oldalra kerül a lencse. A régebbi, előző generációs blokkolókon még volt ennek szerepe, főleg a szélesebb fejek miatt, de mára ez jelentőségét veszítette.

 

A hátsó fejeket hogyan szereljem fel?
 
Hátsó szerelésnél a szenzort célszerű az ALP saját tartókonzoljával, a rendszámtábla fölé (a tartókonzolt a rendszámtábla mögött található gyári kialakítású rögzítő helyekre szerelve) pozicionálni úgy, hogy lehetőleg egy síkban helyezkedjen el a csomagtér ajtó külső peremével.
 
ALP blokkolófej hátul
 
 
Ha nem zárkózunk el tőle, a lökhárítóba is vágható az érzékelő, így gyári szenzor kinézetet kölcsönözhetünk a blokkoló fejnek. 

BMW lézerblokkoló

 



Figyeljünk oda a beszerelésre és tartsuk be a fentieket. Egy nagyon jó lézerblokkoló rosszul beszerelve rosszabb, mint ha semmi védelem nem volna járművünkön. 

Legjobb lézerblokkolóinkat itt találod!


Szeretnél értesülni hasonló híreinkről, akcióinkról? Ha még nem tetted, iratkozz fel Hírlevelünkre a főoldalon! 
Vagy nyomtasd ki, oszd meg e-mail-ben, Facebook-on olyannal akit érdekelhet: 

Keresés