Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Könnyebben kaphatunk bírságot a tervezett sebességkorlátozások miatt Budapesten?

Könnyebben kaphatunk bírságot a tervezett sebességkorlátozások miatt Budapesten? Szerelkezz fel már most a traffipaxok ellen!


   
 "...Az első hetekben, hónapokban tele lesz a police.hu 
gyorshajtókról szóló közleményekkel." 

- Zách Dániel, Totalcar.hu

 

Sebességkorlátozás szigorítás a láthatáron? Vissza a jövőbe?


1992 - a múlt évezred egyik legizgalmasabb éve: a Szovjetunió már felbomlott, Csehszlovákia még kitart, Magyarország a harmadik magyar köztársasága első éveit tapossa épp. 
Ebben az évben gördült le a szentgotthárdi gyártósorról
az első magyar autó, egy Opel Astra, Antall Józseffel a volánjánál. Az év autója pedig a VW Golf aktuális modellje lett, elhappolva ezzel az első helyet pont az Astra-tól, melynek így be kellett érnie az ezüsttel. 

Egy bizonyos Elon Musk, Dél-Afrikai születésű egyetemista ebben az évben költözik Kanadából az Egyesült Államokba s kezdi meg közgazdaságtan tanulmányait - az autózást megreformáló Tesla Motors projekt ekkor még talán halvány gondolatban sem létezik.
A magyar M1-es autópályáról '92-ben gyakorlatilag nem beszélhetünk, az M7-es viszont bár kurtább volt mint ma, elért egészen Aligáig. A benzin literje 49,- forint, ami a '91-es taxisblokád után esett idáig az akkori, tűréshatárt átlépő 62,- forintról, 


    de nem csak a benzin ára csökkent.



Fontos részlet ebből az évből, hogy az Antall kormány megelégeli a sok közúti balesetet, így nekiáll megreformálni a KRESZ-t a 148/1992. (XI. 12.) Korm. rendeleten keresztül.
 Érdekes mozzanat, hogy ekkor rendelték el a lakott területen kívül nappal is kötelező gépkocsi kivilágítást, de ami még rendkívülibb esemény számunkra, autósok számára, az a sebességhatár csökkentése volt.

 

Karácsony Gergely új sebességhatárokat vezetne be Budapesten
- Mennyi?!; - Harminc!; - Mi harminc?;
- A bírság, ha itt ötvennel mész!;


A romló közlekedésbiztonság és elborzasztó baleseti statisztikák miatt az addigi 60 km/h sebességkorlátozást 50 km/h-ra csökkentették. 

Az emberek többsége felháborodott a tervezeten és nem tartotta racionálisnak a tervet. A változtatás sokkal nagyobb vitákat generált, mint most, 28 évvel később. Akkor megvalósult a korlátozás. Átment az autósok ellenállásán. A most felkapott, 2021-es évre vonatkozó terv is jó eséllyel megvalósul, valamilyen formában. 
De maradjunk egy kicsit még a múltnál:



    az USA-ban is történt drasztikus sebességkorlátozás,


ott a 70-es években. Az új sebességhatárok ötletét az 1973-as olajválság hozta magával a tengerentúlon. Az állam így próbálta csökkenteni az autósok üzemanyag fogyasztását az "alacsonyabb sebesség, kisebb fogyasztás" elv mentén. A dolog bejött, így azóta is a következő sebességhatárok vannak érvényben az Egyesült Államokban: lakott területen belül 40 km/h (25 mph), országúton 89 km/h (55 mph), autópályán pedig 113-121 km/h (70-75 mph) a betartandó maximális sebesség a mai napig. 
Kanyarodjunk vissza Magyarországra! Hol is tart jelenleg nálunk a sebességhatárok szigorítása?


 

2020 áprilisi hírek: nőhet a sebességkorlátozás mértéke, csökken a megengedett sebesség


A napokban ellepte a médiát, hogy az ötvenes táblákat harmincasra, a hetveneseket ötvenesre cserélnék Budapesten 2021-től, így borítékolhatóan sokkal könnyebb lesz drága csekkhez jutni a rendőrségtől. 
Ahol eddig az 50-es táblát lazán kezelve és bízva a sebességmérők tolerancia sávjában haladtunk - abban reménykedve, hogy nem pontosan 51 km/óránál kezdi kitölteni a csekket az automata rendszer, hanem belefér még akár a 60 km/h is -, az pont 100% túllépést jelentene az újonnan kihelyezett 30-as tábláknál. 



Könnyebben belefuthatunk majd a rendőri sebességmérésbe

Tegyük a szívünkre a kezünket: megszokásból vezetünk. Legalábbis a többség, napi rutinként éli meg az A-ból B-be való eljutást, akár évtizedes beidegződésekkel. Az autóink sokkal erősebbek manapság, teljesítményük gyakorlatilag megkétszereződött az elmúlt majd’ 30 év alatt, így belátható hogy manapság egyébként is sokkal könnyebben csúszhatunk bele az aktuális sebességhatárok mellett gyorshajtásba, nemhogy még a jövőre érkező hirtelen csökkenő limitek mellett. De mit tegyünk?


Sebességkorlát tervezet Budapesten
Amiben biztosak lehetünk: ők felkészültek.


Készülj fel Te is, védekezz a véletlen sebességtúllépés ellen!


Detektorainkkal vagy AL Priority lézerblokkolónkkal elkerülheted az új sebességhatárok hozta esetleges súlyos bírságot, kellemetlenségeket. Ezek a készülékek nagy biztonsággal segítenek elkerülni a bajt, jobb befektetésnek tűnnek, mint csekkel a kézben gondolkozni, eső után köpönyeg. Rendelj vagy keress minket bátran, 30 napos pénz visszafizetési garanciánkkal ki is próbálhatod valamennyi készülékünket, s nyugodtabban várhatod azt, mit hoz a jövő...

Detektoraink (kattints ide!)
Lézerblokkolóink (kattints ide!)


Kapcsolódó:
Totalcar.hu - 70 helyett 50, 50 helyett 30: autósok, ez fájni fog

Index.hu - Kreszprofesszor: Az 50-es sebességkorlátozást nem hasraütésszerűen találták ki

Totalcar.hu - Így tartatják be a sebességhatárokat a világban

Totalcar.hu - Igy tartatják be a sebességhatárokat Európában

Detektorbot.hu - Új traffipax Budapesten!

Keresés