Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Gyakori kérdések

Lézerblokkoló használata 2019 - Lézerblokkoló törvény? Le kell szereltetnem a lézerblokkolóm? 

Nem kell leszereltetned a lézerblokkolót, hiszen nem tiltották be, csak a sebességmérés akadályozását, megzavarását tiltja rendelet. Tehát parkolószenzorként, lézer jelző detektorként továbbra is nyugodtan használhatod lézerblokkolódat! Javasoljuk az időkorlát beállítását, hogy véletlenül se zavarjuk a sebességmérést. További információkért hívj minket! Tel.: +36 1 220-0462


Legális a lézerblokkoló használata, beszerelése, birtoklása?

Igen, legális a lézerblokkolók beszerelése, birtoklása és parkolószenzor, kapunyitó, lézer érzékelő üzemmódban használata Magyarországon. Az általunk forgalmazott eszközöknél automatikus lekapcsolás állítható be, hogy ne tartsa fel feleslegesen a traffipaxot készülékünk. A 175/2003 (X.28.) Korm. rendelet hatályba lépése után a radardetektor és a lézerblokkoló nem tartozik a közbiztonságra különösen veszélyes eszközök kategóriájába.

 

Használható Ausztriában a lézerblokkoló?

Az osztrák határt átlépve, Ausztriában lézerblokkolónkat állítsuk érzékelő üzemmódra, mert a magyar rendszámos autókra kitüntetett figyelmet fordítanak az osztrák rendőrök. Ha gyakran léped át az osztrák határt, vagy huzamosabb időt töltesz Ausztriában lézerblokkolóval, javasoljuk a rejtett felszerelést vagy a LaserTrack Flare vékony rendszám tartó keretes lézerblokkoló megoldását. Bővebb információért hívj minket a 0612200462 telefonszámon, vagy látogass meg minket személyesen!

 

Radardetektor törvény?

Nincs ilyen, a radardetektorok továbbra is szabadon használhatóak Magyarországon. A tiltás egyébként is okafogyott volna, hiszen ezek a készülékek is ugyanazt a célt szolgálják mint a traffipaxoknak kellene: lassítunk a veszélyes útszakaszon.

 
A rendőrségi URH-t, taxisok CB-rádióját is mindig jelzi a radar-detektor?

Szerencsére nem igy van, jól meghatározott frekvenciákat figyel a berendezés.

 

Minden zavarforrásra jeleznek a radart érzékelő készülékek?

Nem. Természetesen megvannak azok a zavaró tényezők, melyek téves riasztást generálnak (pl. automata ajtók a benzinkutakon stb.), de a mai készülékeinknél már megoldott ez a probléma is a különféle új szűrők alkalmazásával. Lásd Whistler radar detektorok >

 

Milyen típusú radardetektort vegyek?

A Magyarországon, Európában használt traffipaxok nem egyeznek meg pl. az Amerikában használtakkal, így sok ottani detektor nem tartalmazza a Ku frekvenciát, amin az európai traffipaxok egy része működik, valamint egyéb különbségek is fellelhetők, így csak megfelelő forrásból beszerzett készülékek használata javasolt lokálisan.


A drágább radardetektor a jobb?

A készülék ára leginkább a kényelmi szolgáltatásokat, funkciókat határozhatja meg, másodsorban a traffipaxok jelzési távolságát, a készülék érzékenységét. A drágább jobb is általában, de nincs egyenes arány az árnövekedés és a teljesítmény növekedése között.
 

Lézeres sebességmérés nem jelezhető előre?

De igen, amennyiben a készülék érzékeli a szóródó lézersugarakat, akkor lehet pár másodpercünk arra, hogy lassítsunk. Ezt az érzékelési időt és érzékenységet tovább növelhetjük egy külső lézerérzékelő felszerelésével, mely nagyban megnöveli esélyeinket lézeres sebességméréssel szemben. Nem beszélve a lézerblokkolóról, melyek az igazán kényelmes megoldást jelenthetik a lézeres mérők ellen.


A traffipax-jelzők mindig időben jelzik a lézeres mérést?

Nem minden esetben, mivel a lézeres sebességmérő készülékek ellentétben a hagyományos traffipaxokkal nem folyamatosan sugároznak, csak ha a kezelő úgy ítéli meg, a közeledő jármű feltehetően átlépi a sebességkorlátozást. Ha egyértelműen nem hajt gyorsan a mérendő gépkocsi, a kezelő nem mér sebességet.
A lézersugár átmérője a távolsággal arányosan fokozatosan növekszik, 100m távolságban kb. 40cm, 1000m távolságban pedig kb. 4m, ezért a 200-250m-nél közelebbi mérés esetén nem minden esetben éri el a rendszám táblára célzott lézersugár a szélvédőn elhelyezett detektort. Ezekben az esetekben a külső érzékelő vagy a lézerblokkoló nyújthat szinte biztos jelzést. A radardetektorok leginkább nagy távolságú lézeres mérésnél nyújthatnak védelmet, ahol a sofőr szabad szemmel nem láthatja a sebességmérő készüléket. Ajánljuk, használjon külső lézerjelzőt, melyet a rendszám közelében kell elhelyezni.


Legálisak az úgynevezett "radar-jammerek", a radar zavarók?

Nem, a radar(!) zavarók, nem legálisak, sőt akár büntetést is vonhat maga után használatuk, ellenben a lézerblokkolóval, mely helyesen használva elfogadott.
 

Mindig jelez a radardetektor?

Nem, nem csodaszer, csak egy hatásos segédeszköz. A detektorok gyártója mindent megtesz, hogy a lehető legjobb hatásfokkal és a lehető legkevesebb fals riasztással segítse tulajdonosait a traffipax detektor, a büntetéstételeket tekintve bármelyik behozhatja vételárát már akár egy jelzéssel.


Jobb a kilenc, tíz sávos detektor?

Nem. Egyértelműen rosszabb lehet, hiszen Magyarországon gyakorlatilag csak 2 sávon (+ lézer) dolgoznak traffipaxok. A többi sáv csupán fals riasztást okozna.
 

Mi az az SWS?

Safety Warning System. Pl. baleseteknél radarjelet sugárzó jelzőbójákat helyeznek ki, mely figyelmeztet a sebesség csökkentésére. Sajnos egyelőre Magyarországon nem használnak ilyet, pedig egyes készülékek ezek jelzésére is fel vannak készítve.


Hogyan blokkolhat egy parkolószenzor?

Az AL Priority parkolószenzor optikai úton határozza meg az akadály távolságát parkolás közben.
A lézerdióda egy impulzust bocsájt ki, miközben a négy érzékelő figyeli az esetleges visszaverődést a tereptárgyakról. A parkolószenzor 905 nanométeres hullámhosszon működik, mely megegyezik a rendőri lézeres sebességmérők, lézeres traffipaxok működési frekvenciájával.

A parkolószenzor működését a beérkező idegen lézer jel (tehát a nem az AL Priority által kibocsájtott impulzus) zavarja. Ezt érzékelve az ALP jelzi a sofőrnek, hogy a parkolószenzor átmenetileg nem tudja ellátni a feladatát, és automatikusan megpróbálja helyreállítani az érzékelést.

Gyors sorozatban impulzusokat bocsájt ki, és ellenőrzi a visszaverődő jeleket. Ez megzavarja a rendőri sebességmérő készülékeket, ezért az ALP az előre beállított 4 vagy 8 másodperc után (vagy amire állítottuk) automatikusan lekapcsol, hogy ne akadályozza a további mérést.

 

"5. A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet módosítása
5. § (1) A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) 3. §-a következõ (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”"


(Magyar Közlöny 2012. évi 110. szám, 18576. oldal) 
 
 
 
Hány fejes lézerblokkolót vegyek?

Az ajánlott fejszám leginkább a gépkocsi  méretétől függ.
Egy lapos autóra kevesebb blokkoló fej is elegendő, míg egy magas egyterűre vagy terepjáróra több fejet szükséges szerelni a biztos védelem érdekében. Általánosságban elmondható, hogy legalább két fej szükséges irányonként a megfelelő védelemhez, tehát kettő blokkolófej előre, kettő blokkolófej hátra, az AL Priority lézerblokkolóból viszont egy blokkolófej is elég irányonként, az extrém érzékelési teljesítménye miatt.

 
Az AL Priority (ALP) redszerből miért elég normál személyautóra egy fej egy irányba? 
 
Megnövelt érzékenysége lehetővé teszi, hogy egy érzékelő fejjel is megfelelő védelmet adjon.
 

Elég elölről védekezni, vagy hátsó védelemre is szükségem van?

A gyakori hátsó mérések, valamint az új követő autós sebességmérések miatt javasoljuk a hátsó védelem kialakítását is.


Hány blokkoló fejre van szükség a hátsó védelemhez?

Ez nagyban függ a gépkocsi méretétől és kialakításától, de jellemzően kettő blokkolófejre van szükség. Személyautó esetén az AL Priority készülékből elég egy szenzor is a jármű hátuljára.


Hány diódát tartalmaz egy darab AL Priority érzékelő?

Öt darabot, négy érzékelő-diódát és egy adó lézerdiódát. Ezzel egyedülálló a piacon.


Legális az AL Priority használata?

Igen, az ALP parkolószenzorának használata legális, CE bizonylattal, E-minősítéssel (és az ezt bemutató plasztik kártyával) rendelkezik, valamint pakolószenzorként üzemel.
 

Szerelhető az ALP blokkoló fej vízszintesen és függőlegesen is?

Igen, a megnégyszerezett érzékelő diódák miatt a fejek vízszintes vagy függőleges elhelyezése nem befolyásolja az érzékelést, ámde a válasz sugárzást némileg igen, így a legjobb a vízszintes felszerelés, de szükség esetén szerelhető függőlegesen is.
 

Miért nem jelez a radar detektorom, ha elhaladok egy rendőrautó mellett?

A radardetektor a traffipax jeleit tudja érzékelni, ha az be van kapcsolva és kibocsájtja azokat. Ha nem aktív a radar, akkor a detektor nem fog jelezni. 


Mozgásban lévő rendőrautó, vagy civil gépkocsi is tud sebességet mérni?

Igen, a rendőrség újra üzembe helyezte a Fáma3 lézeres sebességmérőket, amivel kiválóan tud mozgás közben is felvételt készíteni a gyorshajtásról. 


Hol lehet megnézni a gyorshajtás fotót az interneten?

Megmérték a sebességed? Levelet kaptál? Az így elkészült drága traffipax fotókat itt nézheted meg: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/trafficpoint.html, további információt a büntetésekről pedig ide kattintva találsz.

Keresés