Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Gyakori kérdések

Radardetektor törvény?
Nincs ilyen, a radardetektorok továbbra is szabadon használhatóak Magyarországon. A tiltás egyébként is okafogyott volna, hiszen ezek a készülékek is ugyanazt a célt szolgálják mint a traffipaxoknak kellene: lassítunk a veszélyes útszakaszon.

 
Lézerblokkoló törvény? Le kell szereltetnem a lézerblokkolóm? 
Nem kell leszereltetned a lézerblokkolót, hiszen nem tiltották be, csak a sebességmérés akadályozását, megzavarását tiltja az új törvény .
Tehát parkolószezorként, lézer jelző detektorként továbbra is nyugodtan használhatod lézerblokkolódat! Javasoljuk az időkorlát beállítását, hogy véletlenül se zavarjuk a sebességmérést. További információkért hívjon minket! Tel.: +36 1 220-0462


A rendőrségi URH-t, taxisok CB-rádióját is mindig jelzi a radar-detektor?
Szerencsére nem igy van, jól meghatározott frekvenciákat figyel a berendezés.


Minden zavarforrásra jeleznek a radart érzékelő készülékek?

Nem így van. Természetesen megvannak azok a zavaró tényezők, melyek téves riasztást generálnak, (pl. automata ajtók a benzinkutakon stb.), de a mai készülékeinknél már megoldott ez a probléma is a különféle új szűrők alkalmazásával. 

 


Mindegy milyen típusú a detektor?

A Magyarországon, Európában használt traffipaxok nem egyeznek meg pl. az Amerikában használtakkal, így sok ottani detektor nem tartalmazza a Ku frekvenciát, amin az európai traffipaxok egy része működik, valamint egyéb különbségek is lehetnek.
 

A drágább a jobb?
A készülék ára leginkább a kényelmi szolgáltatásokat, funkciókat határozhatja meg, másodsorban a traffipaxok jelzési távolságát, a készülék érzékenységét. A drágább jobb is általában, de nincs egyenes arány az árnövekedés és a teljesítmény növekedése között.
 

Lézeres sebességmérés nem jelezhető előre?
De igen, amennyiben a készülék érzékeli a szóródó lézersugarakat, akkor lehet pár másodpercünk arra, hogy lassítsunk. Ezt az érzékelési időt és érzékenységet tovább növelhetjük egy külső lézer-érzékelő felszerelésével, mely nagyban megnöveli esélyeinket lézeres sebességméréssel szemben. Nem beszélve a lézerblokkolóról, melyek az igazán kényelmes megoldást jelenthetik a lézeres mérők ellen.


A traffipax-jelzők mindig időben jelzik a lézeres mérést?

Nem minden esetben, mivel a lézeres sebességmérő készülékek ellentétben a hagyományos traffipaxokkal nem folyamatosan sugároznak, csak ha a kezelő úgy ítéli meg, a közeledő jármű feltehetően átlépi a sebességkorlátozást. Ha egyértelműen nem hajt gyorsan a mérendő gépkocsi, a kezelő nem mér sebességet.
A lézersugár átmérője a távolsággal arányosan fokozatosan növekszik, 100m távolságban kb. 40cm, 1000m távolságban pedig kb. 4m, ezért a 200-250m-nél közelebbi mérés esetén nem minden esetben éri el a rendszámtáblára célzott lézersugár a szélvédőn elhelyezett detektort. Ezekben az esetekben a külső érzékelő vagy a lézerblokkoló nyújthat szinte biztos jelzést. A radardetektorok leginkább nagy távolságú lézeres mérésnél nyújthatnak védelmet, ahol a sofőr szabad szemmel nem láthatja a sebességmérő készüléket. Ajánljuk, használjon külső lézerjelzőt, melyet a rendszám közelében kell elhelyezni.


Legálisak az úgynevezet "radar-jammerek", a radar-zavarók?

Nem, a radar(!)-zavarók nem legálisak, sőt akár büntetést is vonhat maga után használatuk.
 

Mindig jelez a radardetektor?
Nem, nem csodaszer, csak egy hatásos segédeszköz. A detektorok gyártója mindent megtesz, hogy a lehető legjobb hatásfokkal és a lehető legkevesebb fals riasztással segítse tulajdonosait a detektor, a büntetéstételeket tekintve bármelyik behozhatja vételárát.


Jobb a kilenc, tíz sávos detektor?

Nem. Egyértelműen roszabb lehet, hiszen Magyarországon gyakorlatilag csak 2 sávon (+ lézer) dolgoznak traffipaxok. A többi sáv csupán fals riasztást okozna.
 

Mi az az SWS?
Safety Warning System. Pl. baleseteknél radarjelet sugárzó jelzőbójákat helyeznek ki, mely figyelmeztet a sebesség csökkentésére. Sajnos egyelőre Magyarországon nem használnak ilyet, pedig egyes készülékek ezek jelzésére is fel vannak készítve.


Hogyan blokkolhat egy parkolószenzor?

Az AL Priority parkolószenzor optikai úton határozza meg az akadály távolságát parkolás közben.
A lézerdióda egy impulzust bocsájt ki, miközben a négy érzékelő figyeli az esetleges visszaverődést a tereptárgyakról. A parkolószenzor 905 nanométeres hullámhosszon működik, mely megegyezik a rendőri lézeres sebességmérők, lézeres traffipaxok működési frekvenciájával.

A parkolószenzor működését a beérkező idegen lézer jel (tehát a nem az AL Priority által kibocsájtott impulzus) zavarja. Ezt érzékelve az ALP jelzi a sofőrnek, hogy a parkolószenzor átmenetileg nem tudja ellátni a feladatát, és automatikusan megpróbálja helyreállítani az érzékelést.

Gyors sorozatban impulzusokat bocsájt ki, és ellenőrzi a visszaverődő jeleket. Ez megzavarja a rendőri sebességmérő készülékeket, ezért az ALP az előre beállítot 4 vagy 8 másodperc után (vagy amire állítottuk) automatikusan lekapcsol, hogy ne akadályozza a további mérést.

 

"5. A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet módosítása
5. § (1) A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) 3. §-a következõ (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”"


(Magyar Közlöny 2012. évi 110. szám, 18576. oldal)
 

 


Hány fejes lézerblokkolóra lenne szükségem?

Az ajánlott fejszám leginkább a gépkocsi  méretétől függ.
Egy lapos autóra kevesebb blokkoló fej is elegendő, míg egy magas egyterűre vagy terepjáróra több fejet szükséges szerelni a biztos védelem érdekében. Általánosságban elmondható, hogy legalább két fej szükséges irányonként a megfelelő védelemhez, tehát kettő blokkolófej előre, kettő blokkolófej hátra, az AL Priority lézerblokkolóból viszont egy blokkolófej is elég irányonként, az extrém érzékelési teljesítménye miatt.


Az AL Priority (ALP) redszerből miért elég normál személyautóra egy fej egy irányba? 
Megnövelt érzékenysége lehetővé teszi, hogy egy érzékelő fejjel is megfelelő védelmet adjon.
 

Elég elölről védekezni, vagy hátsó védelemre is szükségem van?
A gyakori hátsó mérés miatt javasoljuk a hátsó védelem kialakítását is.


Hány blokkoló fejre van szükség a hátsó védelemhez?

Ez nagyban függ a gépkocsi méretétől és kialakításától, de jellemzően kettő blokkolófejre van szükség. Személyautó esetén az AL Priority készülékből elég egy szenzor is a jármű hátuljára.

 
Hány diódát tartalmaz egy darab AL Priority érzékelő?
Öt darabot, négy érzékelő-diódát és egy adó lézerdiódát. Ezzel egyedülálló a piacon.


Legális az AL Priority használata?

Igen, az ALP parkolószenzorának használata legális, CE bizonylattal, E-minősítéssel (és az ezt bemutató plasztik kártyával) rendelkezik, valamint pakolószenzorként üzemel.


Szerelhető a blokkolófej vízszintesen és függőlegesen is?

Igen, a megnégyszerezett érzékelő diódák miatt a fejek vízszintes vagy függőleges elhelyezése nem befolyásolja a teljesítményt. Az ALP így szerelhető függőlegesen is.

Keresés