Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

ALP: lézerblokkoló, ami Audiba is szerelhető

ALP: lézerblokkoló, ami Audiba is szerelhető A lézeres működési elvű vezetéstámogató rendszerek zavarhatják a lézerblokkolók működését a hasonló hullámhossz miatt. De nem az AL Priority készülékeit!

 

AL Priority: Az egyetlen parkolószenzoros lézerblokkoló készülék ami Audiba* is beszerelhető

* 2018-tól gyártott, lézeres vezetéstámogató extrával rendelkező Audi A6, A7, A8, Q8 és e-tron típusú gépjárművekbe is!

 

 


A videón egy vezetéstámogató lézerszkenner extrával felszerelt Audi gépkocsi sebességét próbáljuk megmérni egy sebességmérő lézerrel - sikertelenül! Látható, hogy a többi autó sebessége könnyedén meghatározható, az Audié viszont egyáltalán nem. A titok nyitja egy AL Priority lézerblokkoló és a gyártó által kifejlesztett új lézerszkenner szűrő, mellyel a márkának az ilyen járművek sem okoznak már problémát. De mi is a probléma?

 

A probléma

A vezetéstámogató rendszereknek ismerjük radaros (rádiófrekvenciás), illetve lézeres típusát is - ez utóbbi az, ami befolyásolhatja az autónkra szerelt lézeres eszközök működését, így most csak ezzel foglalkozunk.

 

Audi lézerszkenner
Az Audi lézerszkennere folyamatosan változtatja frekvenciáját, nagy feladat elé állítva ezzel a blokkoló gyártókat


 

Hogyan is működik egy ilyen rendszer? Leegyszerűsítve: a lézeres vezetéssegítő eszközök lézernyalábot bocsátanak ki járművünk elé közlekedéskor, mely lézerjel visszaverődési idejéből határozzák meg az aktuális forgalmi helyzetet, pl. az előttünk haladó jármű távolságát, a forgalom sűrűségét stb., s ehhez képest korrigálják az autó sebességét, haladási irányát, működését. 

A lézerblokkoló feladata, hogy érzékelje a bejövő lézerjeleket és ha sebességmérő jelével találkozik, megfelelő védelmet nyújtson. A lézerblokkoló munkáját azonban megnehezítheti a lézeres, vezetést segítő rendszer, hiszen egyszerre kétféle jelet is kezelnie kell a készüléknek: sebességmérés esetén meg kell tudnia különböztetni a vezetéstámogató lézer visszaverődő jelét a sebességmérő lézer beérkező jelétől. Mi lehet a megoldás?

 

A megoldás

A megoldás egy szoftveres prémium szűrő kifejlesztése és alkalmazása, melyhez hasonló szűrőt az AL Priority gyártója nagy sikerrel alkalmaz évek óta olyan autómárkáknál mint a Volvo, a Mazda, a Ford, a Volkswagen, a Honda vagy épp az Infiniti. Ennek a szűrőnek a feladata, hogy megszűrje lézerblokkolónk számára, mi az a jel, amire nem kell válaszolnia, és mi az amire igen (sebességmérő traffipax!).
Az ALP lézerblokkolókhoz megérkezett a szűrő az Audi 2018-as modellévtől gyártott, lézerszkennerrel rendelkező járműveihez is. Mi pedig leteszteltük!

 

A teszt

A tesztnél tehát arra voltunk kíváncsiak, működik-e a blokkolás tesztautónkon - egy elektromos Audi e-tron-on -, az AL Priority lézerblokkolók új, prémium Audi szűrőjét alkalmazva. 

 

Audi e-tron lézerblokkoló teszt
Tesztautónk egy Audi e-tron 55 Quattro: több mint 400 környezetvédő lóerő

 



Ehhez elsőként be kellett kapcsoljuk az új szűrőt. Ezt a termék magyar nyelvű online frissítő oldalán, a Beállításoknál tudjuk megtenni a kívánt filtert bepipálva. Nekünk most az Audi típusokhoz fejlesztettre volt szükségünk, így ezt választottuk:

 

  Lézerblokkoló programozás



A sebességmérő lézerünk egy Kustom-féle ProLaser3 volt, mely 100%-ban megfelel a jelenleg Magyarországon használt Fáma3 lézereknek. Ebből megyénként eggyel, összesen 19 darabbal találkozhatunk jelenleg a hazai utakon. Védelmi eszközünk, tesztkészülékünk pedig természetesen az idén is tesztgyőztes AL Priority professzionális parkolószenzor/lézerblokkoló készülék volt. 

 

Fáma3 Vs. ALP lézerblokkoló
A vádász és a védelmező: "Fáma3" lézer és az ALP Dual rendszere

 

Az Audi városi terepjárójára két AL Priority lézerblokkoló szenzort szereltünk fel - ideiglenes illesztéssel - az autó elejére. Az autó méretei (közel Q7 méret) és világos színe nagy és jól visszaverő felületet alkotnak. Emiatt ez az autó könnyebb célpontja lehet a sebességmérő lézereknek, mint a normál méretű személyautó társai. Indokolt volt tehát két blokkolófej használata az orrészen. Ezeket a rendszámtábla felett helyeztük el saját konzoljaikban, gondosan vízszintezve:
 

Lézerblokkoló Audiba
Természetesen egy lézerblokkoló installáció műhelyünkben nem így néz ki - a fejek, kábelek a légbeömlőbe süllyesztve, rejtetten helyezkednek el

 

A tesztelés során kb. 100-150 méterről kezdtük el méréseinket, minden alkalommal hasonló eredménnyel. Mint ahogy a fenti videón látható: nem tudtuk megmérni a tesztjárművünk sebességét! 


 

Verdikt, összefoglaló

Az AL Priority, mint mindig az iparágban, most is élen jár az innovációkban. Az Audi ugyan magasra tette a lécet új vezetéstámogató rendszerével, nagy feladat elé állítva ezzel a lézerblokkoló gyártókat, mégis az ALP gyártójának a német autógyártó lézerszkennerét is sikerült egyedi szoftveres szűrő kifejlesztésével megoldania. Az AL Priority lézerblokkolók így az érintett Audi gépkocsikra is akadálytalanul felszerelhetőek, azokon hatásosan használhatóak! 


Akinek autójában nincs hasonló lézeres sávtartó elektronika, annak is érdemes az AL Priority készülékeit választania, hiszen egy olyan gyártóról beszélünk, amely - mint azt a fentiek is bizonyítják - élen jár a fejlesztésekben, prémium teljesítményt nyújtva ezzel valamennyi tulajdonosnak, autótípustól függetlenül. Miért elégednél meg kevesebbel? Válaszd Te is az AL Priority-t!

 

AL Priority készülék beszerelése lézerszkenner extrával rendelkező Audi A6-ba:

Lézerblokkoló Audiba

 


A lézerblokkoló-mumus lézerszkennerről olvashatsz még ezen a linken vagy ide kattintva.

Érdekes videó a lézerszkenner működéséről:

 

Az AL Priority lézerblokkolókat itt találod.



FIGYELEM!
A traffipaxvédelmi eszközök feladata nem a gyorshajtás támogatása, csak a véletlen sebességátlépésből eredő kellemetlenségek megelőzése! 
Ha ilyen készülék van járművünkben, sokkal jobban figyelünk vezetésünkre, sebességünkre. Annak tudta, hogy egy olyan autóban ülünk, melyben a sebességgel összefüggő traffipaxvédelmi eszköz van, sokkal éberebbé, a sebességhatárokra is kiélezettebbé tesz minket, használókat, valamint segíthet abban, hogy a baleseti gócpontokhoz megfelelő, biztonságos sebességgel közeledjünk. Az ezzel kapcsolatos tanulmányokról korábbi cikkünkben olvashatsz: 


 

 

Tetszett a cikk, szívesen olvasnál hasonlót a jövőben? Iratkozz fel hírlevelünkre Te is!
Vagy oszd meg e-mail-ben, Facebook-on olyannal akit érdekelhet: 

Keresés